Azab kena dera 11 hari berakhir - Dua lelaki warga Bangladesh dikurung, dipukul, dirantai rakan senegara

⊆ 4:00 AM by Azam | ˜ 0 comments »



Oleh MOHD. TURMADZI MADUN
turmadzi.madun@kosmo.com.my

DUA warganegara Bangladesh yang menjadi mangsa culik dan dera empat rakan senegara mereka menunjukkan rantai yang diikat pada kedua belah kaki dan tangan mereka di sebuah pangsapuri di Lagoon Perdana selepas diselamatkan polis semalam.

KUALA LUMPUR - Keperitan dua lelaki Bangladesh yang dikurung dan didera oleh empat lelaki senegaranya dan seorang wanita Indonesia selama 11 hari berakhir selepas polis menyerbu sebuah rumah di Bandar Sunway semalam.

Ketika serbuan pada pukul 1.15 petang itu, kedua-dua mangsa ditemui dalam keadaan terikat dan mulut mereka ditutup dengan pita pelekat serta lemah di ruang tamu rumah di tingkat 15 Blok 3A Pangsapuri Lagoon Perdana PJS 9/1.

Bagaimanapun, cuma dua suspek ditahan termasuk seorang wanita warga Indonesia dalam serbuan yang dilakukan selepas polis menerima dua laporan culik daripada rakan mangsa pada 5 dan 6 November lalu.

Menurut sumber polis, sepanjang tempoh dikurung, suspek telah mendapat wang tebusan sebanyak RM32,500 daripada rakan-rakan mangsa di sini dan ahli keluarga di kampung mereka di Brishale, Bangladesh.

Mangsa yang berusia 31 dan 32 tahun tersebut memberitahu hanya diberi makan sebanyak dua kali sehari selain mulut mereka ditampal dengan pita pelekat manakala kaki dan tangan pula dirantai.

"Mereka turut dipukul dengan batang besi dan mengugut rakan dan ahli keluarga mereka melalui panggilan telefon untuk terus melakukan seksaan sekiranya mereka enggan membuat pembayaran,'' katanya sambil memberitahu tiga lagi rakan suspek yang masih bebas sedang diburu polis.

Tambahnya, polis turut merampas beberapa alat untuk mendera seperti batang besi, pisau, kapak dan playar dari rumah yang mempunyai tiga bilik tersebut.

Sementara itu, salah seorang mangsa yang dikenali sebagai Abu Hanif, 31, memberitahu, ahli keluarganya terpaksa menjual tanah dan beberapa ekor lembu untuk mendapatkan wang yang diminta oleh penculik tersebut.


0 Responses to Azab kena dera 11 hari berakhir - Dua lelaki warga Bangladesh dikurung, dipukul, dirantai rakan senegara

= Leave a Reply