Hanya seminit curi Proton Satria GTi

⊆ 12:39 AM by Azam | ˜ 0 comments »

KUALA LUMPUR: Dua lelaki berusia 20-an mampu menghidupkan kenderaan yang sudah berkunci dan lengkap dengan alat penggera kurang seminit sebelum melarikannya.

Difahamkan, kejadian kecurian kenderaan di sekitar Kampung Pandan Dalam di sini, disyaki dilakukan suspek terbabit berikutan cara dan masa mereka mencuri kenderaan dalam beberapa kejadian sebelum ini adalah serupa.

Seorang mangsa, Mohd Ezanie Ab Aziz, 26, berkata dalam kejadian jam 2.30 pagi Isnin lalu, dia dikejutkan ibunya yang memberitahu terdengar penggera kereta miliknya berbunyi.

“Saya letakkan kereta Proton Satria GTi milik saya itu di hadapan pintu pagar. Bunyi penggera memang ada nada tersendiri.

“Pada hari kejadian, saya tidur. Tiba-tiba ibu mengejutkan saya selepas terdengar penggera kereta berbunyi.

“Saya bergegas keluar dan nampak dua lelaki sedang menghidupkan enjin kereta saya sebelum melarikannya,” katanya.

Menurutnya, kejadian itu hanya berlaku dalam tempoh kurang seminit dan dia cuba mengejar mereka dengan kereta lain milik keluarganya tetapi gagal.

Ezanie berkata, seorang daripada lelaki itu menggunakan kereta Chevrolete dengan nombor pendaftaran WQB 60, manakala seorang lagi memandu Satria miliknya.

Menurutnya, polis yang memeriksa mendapati nombor pendaftaran terbabit sebenarnya untuk Toyota Camry hitam yang juga dicuri.

“Mereka memang cekap, sekejap saja sudah hilang daripada pandangan saya. Saya syak mereka mungkin terbabit dalam beberapa kes curi kereta yang lain di sekitar kawasan kediaman saya,” katanya yang membuat laporan di Balai Polis Ampang Jaya, dekat sini.


0 Responses to Hanya seminit curi Proton Satria GTi

= Leave a Reply